Thursday, February 16, 2012

Ο Τζειμι Ολιβερ μιλα για την αντρικη μαγειρικη

To www.menshealth.gr μίλησε με τον Τζέιμι Ολιβερ για όσα κάνουν τη διαφορά στην κουζίνα
, για το υγιεινό φαστ-φουντ και για την τέχνη τού να κατακτάς μια γυναίκα μέσω της μαγειρικής.



Η Κουζίνα Των Φύλων



> Βρίσκω τον τρόπο που μαγειρεύω μάλλον θηλυκό.

Αλλωστε οι άνθρωποι που με ενέπνευσαν και μου έμαθαν την τέχνη ήταν πάντα γυναίκες - εκτός από τον πατέρα μου και μέντορά μου Gennaro.

Η σωστή μαγειρική γίνεται για μένα με πλατύ χαμόγελο και τα χέρια βουτηγμένα μέχρι τους αγκώνες στα υλικά.

Υπάρχουν μάγειρες που φορούν λαστιχένια γάντια - σαν να φοβούνται τα τρόφιμα.

Εγώ θέλω να διατηρώ στενή επαφή με τα υλικά μου.

Καλό φαγητό σημαίνει άγγιγμα κι επαφή.

> Πιστεύω ότι άντρες και γυναίκες μαγειρεύουν με άλλον τρόπο.

Το αντίθετο φύλο έχει έμφυτο ταλέντο, παρότι οι νέες γυναίκες δεν γνωρίζουν τόσα όσα οι μαμάδες ή οι γιαγιάδες τους.

Εχουν σαφώς καλύτερη διαίσθηση, καλύτερο feeling στην κουζίνα απ' ό,τι οι άντρες.

Σέβονται την εποχικότητα των υλικών, συγκρίνουν τιμές και θρεπτικότητα και συνήθως ψωνίζουν με σεβασμό στο περιβάλλον.

Οι άντρες λειτουργούν διαφορετικά, πιο αλαζονικά. Εχουν το σύνδρομο «μεγάλο αυτοκίνητο= μεγάλο πέος».

Αντί να κοκορεύονται μπροστά στα μπάρμπεκιου και τα «ψητά της Κυριακής», θα έπρεπε να ασχοληθούν με τα υλικά της μαγειρικής, να γίνουν λίγο «θηλυκότεροι» στα θέματα της κουζίνας.



Ο Ψήστης Στο Κάρβουνο Φαίνεται

Κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι το μπάρμπεκιου είναι εύκολη υπόθεση.

Το δυσκολότερο είναι η σωστή θερμοκρασία.

Οι περισσότεροι αφήνουν την ψησταριά να κάψει πολύ και μετά αρχίζουν το ψήσιμο.

Το κρέας μπορεί να είναι όμορφο στο μάτι, συνήθως όμως μένει άψητο στο εσωτερικό του.

Το κόλπο είναι να έχεις διαβαθμίσεις στην ένταση της φωτιάς.

Ξεκινάς ψήνοντας το κρέας απ' έξω σε δυνατή φωτιά και μετά συνεχίζεις για 20 περίπου λεπτά σε χαμηλότερη, έτσι ώστε να ψηθεί σωστά και μέσα.

> Δεν μου αρέσουν οι ψησταριές αερίου.

Είναι σαν να ψήνεις σε αντικολλητικό τηγάνι.

Αν θέλεις γνήσια γεύση κι αίσθηση μπάρμπεκιου, τότε τα κάρβουνα είναι μονόδρομος.

> Παλαιότερα έψηνα φιλέτα σολομού τυλιγμένα σε φύλλα εφημερίδας.

Δεν το κάνω πια, παρόλη την ενδιαφέρουσα γεύση τους.

Ηταν ένας συνδυασμός από κάπνισμα και ψήσιμο στον ατμό, που έκανε το ψάρι πολύ τρυφερό.

Μου άρεσε πολύ η γεύση του, αλλά ως γνήσια παθιασμένος της κουζίνας δεν μου αρέσει να επαναλαμβάνομαι διαρκώς.

Αγαπώ την ποικιλία, θέλω να εξελίσσομαι και να ανακαλύπτω διαρκώς καινούργιες ιδέες.



Είσαι Ο,τι Τρως

> Εχω διαπιστώσει ότι άντρες και γυναίκες όχι μόνο μαγειρεύουν αλλά τρώνε και διαφορετικά.

Στις γυναίκες αρέσουν απλούστερα πιάτα με πολλά φρέσκα συστατικά, όπως τραγανά λαχανικά, μυρωδικά, χυμός λεμονιού και ζουμερά ψητά κρέατα.

Εχω μαγειρέψει για πολλές γυναίκες και διαπίστωσα ότι τους αρέσουν οι απλές, «καθαρές» γεύσεις. Αντιθέτως, εμείς οι άντρες τρώμε τα πάντα.

Τώρα που το σκέφτομαι, δεν τρώμε αρκετά λαχανικά. Λάθος.

Πάνω απ όλα, όμως, πρέπει να σου αρέσει αυτό που τρως.

Εγώ, για παράδειγμα, τρελαίνομαι για σαλάτες.

Είναι συναρπαστικές στην παρασκευή τους, είναι cool και δίνουν ενέργεια και -συμπτωματικά- είναι και υγιεινές.

Δεν καταλαβαίνω γιατί πολλοί άντρες μισούν τις σαλάτες.

Ισως γιατί τις φτιάχνουν βαρετές, χωρίς ένα νόστιμο ντρέσινγκ.

Εννοείται ότι μια σαλάτα χωρίς ντρέσινγκ είναι ο ορισμός της βαρετής γεύσης.



Ξύπνα Τη Γεύση σου

> Δεν τρώμε κάποια πράγματα, κυρίως λαχανικά, γιατί έχουμε συνηθίσει να τα μαγειρεύουμε βαρετά και άγευστα.

Το κόλπο είναι να βάζεις σε όλα μια νόστιμη πινελιά.

Με αυτό ακριβώς ασχολούμαι τελευταία: τα διάφορα λαχανικά και τους εναλλακτικούς, νόστιμους τρόπους να τα μαγειρέψεις.

Για παράδειγμα, πάρε τα καρότα: βραστά είναι τουλάχιστον αδιάφορα, ακόμα κι αν είναι βιολογικής καλλιέργειας ή αν μόλις τα έβγαλες από τον κήπο σου.

Κι όμως, η πλειονότητα τα βράζει.

Αν όμως τα πασπαλίσεις με ελαιόλαδο, προσθέσεις δεντρολίβανο και σκόρδο και τα ψήσεις στο φούρνο, θα εκπλαγείς.

Το ίδιο κι αν τα τρίψεις ωμά στη σαλάτα χρησιμοποιώντας χυμό φρέσκου λεμονιού και καβουρντισμένο σουσάμι και τονίσεις τη γεύση τους.

Αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος να κάνεις κάποιον να αλλάξει γνώμη για ένα φαγητό: να το μαγειρέψεις νόστιμο.



Ανακάλυψε Την Κουζίνα

> Είναι εύκολο να κινήσεις το ενδιαφέρον ενός άντρα για τη μαγειρική.

Πάντα μας αρέσει να δοκιμάζουμε καινούργια πράγματα κι αν τα καταφέρουμε, τότε γινόμαστε πραγματικά καλοί σε αυτό.

Ετσι δουλεύω και με τους μαθητευόμενούς μου: τους δείχνω πώς να φτιάχνουν φρέσκα ζυμαρικά μέσα σε τρία λεπτά κι αυτό ήταν.

Η μαγειρική τούς κερδίζει για πάντα και θέλουν διαρκώς να μαθαίνουν καινούργια πράγματα.

Κάπως έτσι, όμως, λειτουργούν και οι γυναίκες πλέον.

Σήμερα, το κακό είναι ότι λίγοι είναι αυτοί που πραγματικά ξέρουν να μαγειρεύουν.

Παλαιότερα μάθαινες ως παιδί τα βασικά στο σπίτι παρακολουθώντας απλώς τη μαμά σου.

Σήμερα, αν θέλεις να μάθεις να μαγειρεύεις καλά, πρέπει να ξεκινήσεις από το μηδέν.

Αυτό είναι και το κυριότερο εμπόδιο που μας κρατάει μακριά από την κουζίνα.

Αν όμως γινόταν η μαγειρική σχολικό μάθημα, όπως η φυσική, η γεωγραφία και οι ξένες γλώσσες, τότε μάλλον θα καταντούσε αγγαρεία.



Συνταγή VS Εμπνευση

> Η μαγειρική είναι κυρίως θέμα έμπνευσης.

Τα συστατικά ποικίλλουν, οι φούρνοι διαφέρουν, κάθε σκεύος «μαγειρεύει» με άλλον τρόπο.

Χρειάζεται κυρίως έμπνευση και συναίσθημα, που εξελίσσεται με τον καιρό.

Η συνταγή είναι μόνο η βάση για να ξεκινήσεις.

Αυτό που είναι πάντως πολύ σημαντικό είναι η ποιότητα των υλικών.

Αν έχεις να διαλέξεις μεταξύ ενός χάμπουργκερ σε εστιατόριο ή σε καντίνα του δρόμου, η επιλογή είναι σαφής: αυτό που έχει τα καλύτερα υλικά.

Αλλωστε, υπάρχει καλό και κακό φαστ-φουντ, όλα είναι θέμα ποιότητας.

Μου αρέσουν τα burgers και οι πίτσες αλλά υπάρχουν καλοί και λιγότεροι καλοί τρόποι παρασκευής τους.

> Το αγαπημένο μου φαγητό είναι η μακαρονάδα all' arrabbiata: σκόρδο, λάδι, πάρα πολύ τσίλι, ντοματάκια, λίγος βασιλικός.

Το μυστικό όμως είναι η τριμμένη φρυγανιά.

Την τσιγαρίζεις τραγανά με λίγο λάδι και πασπαλίζεις με αυτήν τη μακαρονάδα.

Ετσι συνδυάζεις μαλακή και τραγανή υφή, καυτερή και γλυκιά, ξινή και αλμυρή γεύση ταυτοχρόνως.

Δεν τη βαριέμαι ποτέ.



Ρίξε Βάρος Στα Κιλά σου

> Δεν έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου δίαιτα, αλλά είμαι πλέον σε μια ηλικία που πρέπει να προσέχω, γιατί λόγω δουλειάς δοκιμάζω συνεχώς διάφορα φαγητά.

Αντί για δίαιτα προτιμώ να πάω στη δουλειά μου με το ποδήλατο και να αντικαταστήσω το ασανσέρ με τις σκάλες.

Είναι απλά κόλπα που βοηθάνε πολύ στο να διατηρήσεις το βάρος σου.

> Οσον αφορά στις δίαιτες υπάρχουν συχνά γυναίκες-πελάτισσες στο εστιατόριό μου, που διατυπώνουν ιδιαίτερες επιθυμίες ή μου λένε να αλλάξω μια συνταγή γι' αυτές.

Δεν μου αρέσει, αλλά το κάνω: ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.

Ομως, δίπλα στο πιάτο τους βάζω κι ένα μικρό πιατάκι με τη συνταγή, όπως την έχω φανταστεί.

Σχεδόν πάντα τη δοκιμάζουν και το 60% πείθεται από τις γεύσεις μου. Ισως έχουν κακή εμπειρία από κάποιο λαχανικό ή μπαχαρικό.



Η Γεύση Του Φλερτ

> Σε ένα ρομαντικό ραντεβού με μια γυναίκα μαγείρεψέ της τα πάντα, οτιδήποτε, δεν έχει σημασία.

Αυτό που μετράει και την κερδίζει είναι ότι της μαγειρεύεις και όχι η συνταγή.

Απόφυγε πάντως τα βαριά φαγητά.

Προτίμησε ένα φιλέτο ψαριού -ψητό στο αλουμινόχαρτο με ελαιόλαδο, μυρωδικά και χυμό λεμονιού- ή φτιάξε «interactive» φαγητό.

Βάλε μεζέδες και μπουκιές στη μέση, έτσι ώστε να έχεις δικαιολογία να την αγγίξεις.

> Σε μια σχέση δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο για μια γυναίκα από το να γυρίζει σπίτι και να βρίσκει το τραπέζι στρωμένο και να οσφραίνεται άρωμα σπιτικού φαγητού.

Το μενού δεν έχει σημασία.

Αυτό που μετράει είναι ότι θέλεις να την περιποιηθείς.

Το ίδιο θέλουμε κι εμείς οι άντρες: φροντίδα.

Παρόλο που στο σπίτι εγώ είμαι αυτός που μαγειρεύει τρελαίνομαι να γυρίζω και να διαπιστώνω ότι η γυναίκα μου ψήνει κάτι για μένα.

Το να μαγειρεύεις για το σύντροφό σου είναι κι αυτό απόδειξη της αγάπης σου.



Σταυροφόρος Στην Κουζίνα

> Το ότι βοήθησα να βελτιωθεί το φαγητό σε πολλά σχολικά κυλικεία στη Βρετανία με κάνει περήφανο.

Τώρα δουλεύω πάνω σε κάτι εντελώς διαφορετικό: προσπαθώ να καταλάβω γιατί οι συμπατριώτες μου δεν νοιάζονται για το τι τρώνε.

Κάθομαι και συζητάω με πολλούς προσπαθώντας να καταλάβω γιατί οι Βρετανοί τρώνε έτοιμα «σκουπίδια».

Κάποιοι από αυτούς το θεωρούν οικονομικότερο, για άλλους το φαγητό αποτελεί απλώς ένα «καύσιμο» και δεν δίνουν σημασία στη γεύση και -κυρίως- στην ποιότητα.

Αυτό μου φαίνεται αδιανόητο και προσπαθώ να το αλλάξω.

Συναντιέμαι μαζί τους μία φορά την εβδομάδα.

Ετοιμάζουμε μαζί ένα απλό και γρήγορο φαγητό και τους δίνω συνταγές.

Θέλω να τους αποδείξω ότι το σπιτικό, υγιεινό φαγητό δεν θα τους κοστίσει περισσότερο σε χρόνο και χρήμα από το έτοιμο.

Εχω σίγουρα μία δύσκολη και τρελή χρονιά μπροστά μου.

> Η Βρετανία έχει το ρεκόρ πωλήσεων έτοιμων φαγητών στην Ευρώπη.

Μην σε παρεξενεύει αυτό.

Τα παιδιά πληρώνουν τις συνέπειες αυτής της ανθυγιεινής διατροφής και βρισκόμαστε αντιμέτωποι ήδη με την πρώτη γενιά που έχει προσδόκιμο ζωής μικρότερο από αυτό των γονιών τους.

> Πριν από λίγο καιρό βρέθηκα σε ένα ορφανοτροφείο στις φτωχογειτονιές του Soweto στη Νότια Αφρική.

Τρεις γυναίκες μαγείρεψαν για περίπου 100 παιδιά ένα φαγητό από καρότα, κουνουπίδι και κιμά, που ήταν κλάσεις ποιοτικότερο και πιο υγιεινό από αυτά που προσφέρουν πολλά σχολικά κυλικεία στη Βρετανία.

Και μιλάμε για μία παραγκούπολη, που απέκτησε μόλις χτες τουαλέτες.

> Αυτό που θέλω να πω και που ισχύει για όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι ότι μπορεί να έχουμε γίνει σε πολλά πράγματα πλουσιότεροι, η διατροφή μας όμως γίνεται διαρκώς φτωχότερη σε ποιότητα.

Για μένα πλούτος είναι η γνώση τού τι βάζεις στο σώμα σου, πώς φέρεσαι στον οργανισμό σου.

Η σωστή διατροφή δεν είναι θέμα χρημάτων.



ΔΕΙΤΕ ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ the-sekouratoi.blogspot.com Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Κανε Like και εσύ!!

No comments:

Post a Comment