Το 1922, μετά την Μικρασιατική καταστροφή και το διωγμό του ελληνικού πληθυσμού, τρία αδέλφια, ο Κωνσταντίνος, ο Ελευθέριος και ο Σάββας Χαϊτογλου, από το Ικόνιο της Μικράς Ασίας, φτάνουν στην Θεσσαλονίκη με τις οικογένειες τους, ύστερα από πολλές ταλαιπωρίες και περιπέτειες που δύσκολα εξιστορούνται.
Το 1924, δημιουργούν μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση του πατέρα τους Νίκου Χαϊτογλου, που ήταν χαλβαδοποιός στην Μικρά Ασία.
“Ενα μαγαζί, στο κέντρο της παλαιάς σήμερα Θεσσαλονίκης στην πλατεία Άθωνος, έγινε τότε η έδρα της βιοτεχνίας. Οι μυλόπετρες άλεθαν το σησάμι, έβγαινε το ταχίνι που αποτελεί τη βασική πρώτη ύλη του χαλβά και ξεκινούσε το ζύμωμα του χαλβά με το χέρι.. Από τότε μέχρι σήμερα, άλλαξαν πολλά πράγματα. Η τεχνολογία εξελίχθηκε και η αυτοματοποίηση κυριάρχησε σε πολλά τμήματα της παραγωγής, όμως το σησάμι εξακολουθεί να αλέθεται σε πέτρινους μύλους και ο χαλβάς να παράγεται παραδοσιακά.
Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς, με ιδιόκτητο φορτηγό η εταιρεία άρχισε να τροφοδοτεί με χαλβά την Αττική. Στην αγορά του Ρέντη, συγκεντρωμένοι οι έμποροι, είχαν την ευκαιρία να δουν, να επιλέξουν και να αγοράσουν μέσα από ποικιλία προϊόντων, ομοειδών αρκετές φόρες, που έρχονταν τόσο από την Αττική, όσο και από περιοχές εκτός αυτής. Με τα δεδομένα αυτά λοιπόν, όλοι με υπομονή περίμεναν τον φημισμένο χαλβά από την Μακεδονία. Κάπως έτσι, από στόμα σε στόμα και από έμπορο σε έμπορο, ο Χαλβάς Χαϊτογλου, έγινε ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΧΑΛΒΑΣ.
Το 1950, η εταιρεία ξεκίνησε μία τολμηρή προσπάθεια τυποποίησης του Μακεδονικού Χαλβά σε μεταλλική συσκευασία. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, ο καλλιτέχνης που ανέλαβε να φιλοτεχνήσει το σήμα, κατέληξε στη δημιουργία μίας γυναικείας φιγούρας, ντυμένης με την παραδοσιακή στολή της Αλεξάνδρειας Ημαθίας. Η «Μακεδονοπούλα» αυτή έμελλε να διακοσμήσει το πρώτο λιθογραφημένο λευκοσιδηρό κουτί, αρχικά ½ οκάς, της εταιρείας, το οποίο αποτέλεσε την αρχή μίας νέας εποχής και έγινε το σήμα κατατεθέν της.
Σήμερα, 90 χρόνια σχεδόν μετά, η ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ, παραμένει μια αμιγώς οικογενειακή ελληνική εταιρεία, η οποία με τον ίδιο πάντα σεβασμό προς τον τελικό καταναλωτή και το ίδιο μεράκι για δημιουργία, ανέπτυξε μια ευρεία γκάμα προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας (χαλβά, ταχίνι, σησαμέλαιο, παστέλι, μαρμελάδες) απόλυτα ενταγμένα στη Μεσογειακή Διατροφή.
Διαθέτοντας διεθνώς μοναδική τεχνογνωσία στην επεξεργασία σησαμιού και με πρότυπες εγκαταστάσεις παραγωγής, έχει καταφέρει να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, ώστε το τελικό προϊόν να έχει σταθερά υψηλή ποιότητα, με όλες τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής, όπου κρίνεται απαραίτητο, για να διατηρηθεί ο αυθεντικός χαρακτήρας του προϊόντος. Οι διαδικασίες και διεργασίες που εφαρμόζει η εταιρία είναι πιστοποιημένες σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 9001 και IFS, ενώ όλες οι περιβαλλοντικές παράμετροι των παραγωγικών διαδικασιών παρακολουθούνται στα πλαίσια του ISO 14001.
Έτσι, ο Μακεδονικός Χαλβάς – συνώνυμος πια για πολλούς με τη λέξη και την έννοια χαλβάς – έγινε ένα διαχρονικό Ελληνικό προϊόν σταθερής αξίας, που καταφέρνει ταυτόχρονα να αποτελεί κι έναν εξαιρετικό πρεσβευτή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, αφού εξάγεται σε περισσότερες από 52 χώρες σε όλο τον κόσμο.
O «πατέρας» του Μακεδονικού Xαλβά, Νίκος Χαΐτογλου, έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου 2014,σε ηληκία 90 ετών. Ηγήθηκε επί δεκαετίες μιας υγιούς επιχείρησης η οποία έκανε τον παραδοσιακό χαλβά προϊόν υψηλής γαστρονομίας διεθνώς.
Γεννημένος το 1924 στη Θεσσαλονίκη από γονείς Μικρασιάτες, ο Νίκος Χαΐτογλου τελείωσε την Εμπορική Σχολή και από νεαρή ηλικία μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, το όνομα της οποίας έμελλε να γίνει συνώνυμο του προϊόντος που παρήγε. Αφού πέρασε από την παραγωγή στην πώληση και στη διοίκηση, το 1955 ο εκλιπών ανέλαβε πρόεδρος της εταιρείας, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ανάπτυξή της.O Νίκος Χαΐτογλου ήταν παντρεμένος με την Όλγα Σιδεράκη, με καταγωγή από τη Χίο, με την οποία απέκτησε δύο γιους, τον Κωνσταντίνο και τον Αλέξανδρο,που συνεχίζουν την επιχείρηση
Το 1924, δημιουργούν μία μικρή οικογενειακή επιχείρηση, συνεχίζοντας έτσι την παράδοση του πατέρα τους Νίκου Χαϊτογλου, που ήταν χαλβαδοποιός στην Μικρά Ασία.
“Ενα μαγαζί, στο κέντρο της παλαιάς σήμερα Θεσσαλονίκης στην πλατεία Άθωνος, έγινε τότε η έδρα της βιοτεχνίας. Οι μυλόπετρες άλεθαν το σησάμι, έβγαινε το ταχίνι που αποτελεί τη βασική πρώτη ύλη του χαλβά και ξεκινούσε το ζύμωμα του χαλβά με το χέρι.. Από τότε μέχρι σήμερα, άλλαξαν πολλά πράγματα. Η τεχνολογία εξελίχθηκε και η αυτοματοποίηση κυριάρχησε σε πολλά τμήματα της παραγωγής, όμως το σησάμι εξακολουθεί να αλέθεται σε πέτρινους μύλους και ο χαλβάς να παράγεται παραδοσιακά.
Μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς, με ιδιόκτητο φορτηγό η εταιρεία άρχισε να τροφοδοτεί με χαλβά την Αττική. Στην αγορά του Ρέντη, συγκεντρωμένοι οι έμποροι, είχαν την ευκαιρία να δουν, να επιλέξουν και να αγοράσουν μέσα από ποικιλία προϊόντων, ομοειδών αρκετές φόρες, που έρχονταν τόσο από την Αττική, όσο και από περιοχές εκτός αυτής. Με τα δεδομένα αυτά λοιπόν, όλοι με υπομονή περίμεναν τον φημισμένο χαλβά από την Μακεδονία. Κάπως έτσι, από στόμα σε στόμα και από έμπορο σε έμπορο, ο Χαλβάς Χαϊτογλου, έγινε ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΧΑΛΒΑΣ.
Το 1950, η εταιρεία ξεκίνησε μία τολμηρή προσπάθεια τυποποίησης του Μακεδονικού Χαλβά σε μεταλλική συσκευασία. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, ο καλλιτέχνης που ανέλαβε να φιλοτεχνήσει το σήμα, κατέληξε στη δημιουργία μίας γυναικείας φιγούρας, ντυμένης με την παραδοσιακή στολή της Αλεξάνδρειας Ημαθίας. Η «Μακεδονοπούλα» αυτή έμελλε να διακοσμήσει το πρώτο λιθογραφημένο λευκοσιδηρό κουτί, αρχικά ½ οκάς, της εταιρείας, το οποίο αποτέλεσε την αρχή μίας νέας εποχής και έγινε το σήμα κατατεθέν της.
Σήμερα, 90 χρόνια σχεδόν μετά, η ΑΦΟΙ ΧΑΪΤΟΓΛΟΥ ΑΒΕΕ, παραμένει μια αμιγώς οικογενειακή ελληνική εταιρεία, η οποία με τον ίδιο πάντα σεβασμό προς τον τελικό καταναλωτή και το ίδιο μεράκι για δημιουργία, ανέπτυξε μια ευρεία γκάμα προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας (χαλβά, ταχίνι, σησαμέλαιο, παστέλι, μαρμελάδες) απόλυτα ενταγμένα στη Μεσογειακή Διατροφή.
Διαθέτοντας διεθνώς μοναδική τεχνογνωσία στην επεξεργασία σησαμιού και με πρότυπες εγκαταστάσεις παραγωγής, έχει καταφέρει να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, ώστε το τελικό προϊόν να έχει σταθερά υψηλή ποιότητα, με όλες τις παραδοσιακές μεθόδους παραγωγής, όπου κρίνεται απαραίτητο, για να διατηρηθεί ο αυθεντικός χαρακτήρας του προϊόντος. Οι διαδικασίες και διεργασίες που εφαρμόζει η εταιρία είναι πιστοποιημένες σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 9001 και IFS, ενώ όλες οι περιβαλλοντικές παράμετροι των παραγωγικών διαδικασιών παρακολουθούνται στα πλαίσια του ISO 14001.
Έτσι, ο Μακεδονικός Χαλβάς – συνώνυμος πια για πολλούς με τη λέξη και την έννοια χαλβάς – έγινε ένα διαχρονικό Ελληνικό προϊόν σταθερής αξίας, που καταφέρνει ταυτόχρονα να αποτελεί κι έναν εξαιρετικό πρεσβευτή των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό, αφού εξάγεται σε περισσότερες από 52 χώρες σε όλο τον κόσμο.
O «πατέρας» του Μακεδονικού Xαλβά, Νίκος Χαΐτογλου, έφυγε από τη ζωή στις 11 Αυγούστου 2014,σε ηληκία 90 ετών. Ηγήθηκε επί δεκαετίες μιας υγιούς επιχείρησης η οποία έκανε τον παραδοσιακό χαλβά προϊόν υψηλής γαστρονομίας διεθνώς.
Γεννημένος το 1924 στη Θεσσαλονίκη από γονείς Μικρασιάτες, ο Νίκος Χαΐτογλου τελείωσε την Εμπορική Σχολή και από νεαρή ηλικία μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, το όνομα της οποίας έμελλε να γίνει συνώνυμο του προϊόντος που παρήγε. Αφού πέρασε από την παραγωγή στην πώληση και στη διοίκηση, το 1955 ο εκλιπών ανέλαβε πρόεδρος της εταιρείας, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ανάπτυξή της.O Νίκος Χαΐτογλου ήταν παντρεμένος με την Όλγα Σιδεράκη, με καταγωγή από τη Χίο, με την οποία απέκτησε δύο γιους, τον Κωνσταντίνο και τον Αλέξανδρο,που συνεχίζουν την επιχείρηση
14/2/2016
No comments:
Post a Comment