Καλά τα κάνουν τα κωλόπαιδα! Αυτό σκέφτεται ή και αναφωνεί ο κάθε νοικοκύρης βλέποντας πώς η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τις καταλήψεις σχολείων και τις λοιπές κινητοποιήσεις μαθητών. Και χειροκροτώντας από μέσα, ή απ' έξω του, το κράτος, που, όταν θέλει, έχει τον τρόπο του να πατάσσει και να υποτάσσει τους ταραξίες. Και να αντιμετωπίζει κατά Γκουτζαμάνη τη διατάραξη της κοινωνικής ειρήνης, την απρόκλητη φθορά πραγμάτων που χρησιμεύουν για κοινό όφελος και της κλοπής.
Δεν είναι ασήμαντη η μάχη με τους μαθητές. Αποστομώνει όσους αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής. Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου εντέλλεται διά εγκυκλίου την πάταξη και διατάζει "από το αφτί και στο αυτόφωρο". Ο υπουργός Παιδείας προειδοποιεί και εν τω άμα κινητοποιεί τον μηχανισμό. Η Ασφάλεια, και δη το τμήμα ηλεκτρονικού εγκλήματος, ρίχνει από το διαδίκτυο τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης μέσω της οποίας τα κωλόπαιδα συντονίζονται στο καταστροφικό τους έργο.
Επιτέλους έργο, δηλαδή. Μπορεί στη φοροδιαφυγή να μην τα καταφέρνουμε τόσο καλά. Στη λίστα Λαγκάρντ να πνιγόμαστε σε μια κουταλιά λογαριασμούς. Στη διαφθορά να έχουμε χαθεί σε ένα δάσος από τροπολογίες της νύχτας. Αλλά στα σχολεία, όχι. Δεν θα τους περάσει. Θα παταχθούν ανηλεώς, αυτοφώρως, ηλεκτρονικώς, ακόμα και ροπαλοφόρως αν χρειαστεί. Διότι εδώ παίζεται κάτι πολύ περισσότερο από τον νόμο και την τάξη. Παίζεται η διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς στο πνεύμα της νέας Ελλάδας.
Πεινάνε στο σπίτι τους; Υποκινούνται στην εχθρότητά τους από την οικογενειακή ανέχεια και ανεργία; Παρακινούνται από τη βεβαιότητα ότι τους περιμένει ένα μέλλον μαύρο κι άραχλο; Τα πνίγει ένα σχολείο παραγωγής ανθρώπων εργατικών, προθύμων και φτηνών; Μπορεί, αλλά έχουν υποχρέωση να σκύψουν την κεφάλα, να διαβάζουν ό,τι τους δίνουν, να μαθαίνουν ό,τι θέλουν να τους διδάσκουν και να εμπεδώσουν τις αξίες που "κήρυξε" ο μακαρίτης ο Αυλωνίτης: Πνεύμα και Ηθική!
Αλλιώς αλίμονο στην Ελλάδα. Αλίμονο στη βιωσιμότητα του χρέους. Αλίμονο στην ανταγωνιστικότητα. Αλίμονο στην ανάπτυξη. Αλίμονο στις θυσίες που θα πάνε χαμένες. Κι αλίμονο εν γένει σ' αυτούς που δεν δακρύσανε, ζωή την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε. Γιατί, αν στα πεδία της Παιδείας δεν παιδεύονται ορθώς και ελληνοπρεπώς τα παιδία και η χώρα πλημμυρίσει κωλοπαιδία, για ποιο μέλλον μπορούμε να μιλάμε;
Του Θανάση Καρτερού
Η ΑΥΓΗ
6/11/2015
Δεν είναι ασήμαντη η μάχη με τους μαθητές. Αποστομώνει όσους αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής. Η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου εντέλλεται διά εγκυκλίου την πάταξη και διατάζει "από το αφτί και στο αυτόφωρο". Ο υπουργός Παιδείας προειδοποιεί και εν τω άμα κινητοποιεί τον μηχανισμό. Η Ασφάλεια, και δη το τμήμα ηλεκτρονικού εγκλήματος, ρίχνει από το διαδίκτυο τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης μέσω της οποίας τα κωλόπαιδα συντονίζονται στο καταστροφικό τους έργο.
Επιτέλους έργο, δηλαδή. Μπορεί στη φοροδιαφυγή να μην τα καταφέρνουμε τόσο καλά. Στη λίστα Λαγκάρντ να πνιγόμαστε σε μια κουταλιά λογαριασμούς. Στη διαφθορά να έχουμε χαθεί σε ένα δάσος από τροπολογίες της νύχτας. Αλλά στα σχολεία, όχι. Δεν θα τους περάσει. Θα παταχθούν ανηλεώς, αυτοφώρως, ηλεκτρονικώς, ακόμα και ροπαλοφόρως αν χρειαστεί. Διότι εδώ παίζεται κάτι πολύ περισσότερο από τον νόμο και την τάξη. Παίζεται η διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς στο πνεύμα της νέας Ελλάδας.
Πεινάνε στο σπίτι τους; Υποκινούνται στην εχθρότητά τους από την οικογενειακή ανέχεια και ανεργία; Παρακινούνται από τη βεβαιότητα ότι τους περιμένει ένα μέλλον μαύρο κι άραχλο; Τα πνίγει ένα σχολείο παραγωγής ανθρώπων εργατικών, προθύμων και φτηνών; Μπορεί, αλλά έχουν υποχρέωση να σκύψουν την κεφάλα, να διαβάζουν ό,τι τους δίνουν, να μαθαίνουν ό,τι θέλουν να τους διδάσκουν και να εμπεδώσουν τις αξίες που "κήρυξε" ο μακαρίτης ο Αυλωνίτης: Πνεύμα και Ηθική!
Αλλιώς αλίμονο στην Ελλάδα. Αλίμονο στη βιωσιμότητα του χρέους. Αλίμονο στην ανταγωνιστικότητα. Αλίμονο στην ανάπτυξη. Αλίμονο στις θυσίες που θα πάνε χαμένες. Κι αλίμονο εν γένει σ' αυτούς που δεν δακρύσανε, ζωή την ομορφιά σου δεν γνωρίσανε. Γιατί, αν στα πεδία της Παιδείας δεν παιδεύονται ορθώς και ελληνοπρεπώς τα παιδία και η χώρα πλημμυρίσει κωλοπαιδία, για ποιο μέλλον μπορούμε να μιλάμε;
Του Θανάση Καρτερού
Η ΑΥΓΗ
6/11/2015
No comments:
Post a Comment